Find svar på ofte stillede spørgsmål

Kan du ikke finde svar på det, du søger, er du selvfølgelig altid velkommen til at tage fat i os.

Tilmelding & deltagelse

Du kan ændre dine oplysninger såsom; navn, alder, adresse, T-shirt størrelse og forventet tid, frem til et givet tidspunkt, som vi melder ud senere.

Du retter det via din ret-selv-kode, som er på din kvitteringmail. Du kan ikke skifte by eller distance, da der er udsolgt. Husk at startpakkerne bliver sendt til det valgte DAO pakkeudleveringssted. 

Kontakt kundeservice, hvis du har brug for hjælp.

Kontakt

Det er desværre ikke muligt at ændre distance, når der er helt udsolgt.   

Det bedste vi kan foreslå, er derfor at forsøge at få fat på et startnummer til den ønskede distance, og så sælge det andet du har. 

Man kan skrive sig op til at få besked, når der kommer et startnummer til salg på vores videresalgsside her: https://royalrun.dk/tilmeld/videresalg/ 

Du kan også sagtens ændre det fra at løbe til at gå, på den samme distance, hvis det kunne hjælpe. 

Nej, det er ikke muligt at refundere din startpakke. Du kan i stedet sælge eller overdrage startpakken til en anden via vores videresalgsplatform.

Har du tilkøbt en afbestillingsforsikring gennem Tryg, skal du læse om betingelserne og tage kontakt til Tryg. Ellers er din tilmelding bindende.

Videresalg

Ja, du kan både sælge og overdrage din startpakke til en anden via vores videresalgs-platform.

Videresalg

Du kan få gensendt din kvitteringsmail ved at indtaste den mailadresse, du brugte ved tilmelding her:

Gensend kvittering

Startpakkerne der indeholder startnummer, sikkerhedsnåle og T-shirt, hvis du har tilvalgt dette, vil blive sendt ud i løbet af foråret 2026. 

Har du en ledsager med, følger vedkommende gratis med og behøver ikke købe startnummer – ledsageren skal blot fremvise ledsagerkort. Vær opmærksom på, at ledsageren ikke får startnummer, T-shirt, medalje eller forplejning 

Ønsker ledsageren at få startnummer, medalje og forplejning, skal vedkommende tilmeldes på lige fod med alle andre deltagere.

Mere om ledsagerkort

Af hensyn til sikkerheden og trygheden for alle løbere, er det ikke tilladt at deltage i Royal Run med sin hund.

Det er dog tilladt at have en registeret service hund med.

Royal Run er for alle, og du er velkommen til at gå, løbe eller deltage i kørestol, på framerunner eller andet hjælpemiddel.

Vi gør dog opmærksom på, at dele af ruterne kan indeholde bakker og brosten, selvom vi bestræber os på at gøre ruterne tilgængelige for alle.

Videresalg

Vi har oprettet en videresalgsside, hvor deltagere, der bliver forhindret i at deltage, kan videresælge deres startnumre.

Her har du også mulighed for at skrive dig op til at modtage en notifikation, når et startnummer bliver sat til salg. 

Mere om videresalg

Vi opfordrer kraftigt til at køb og salg af startpakker udelukkende foregår gennem den officielle videresalgsside.

På den måde garanterer alle sig en sikker proces.

Gå til videresalg

T-shirt & medalje

Vi venter lidt med at afsløre næste års Royal Run T-shirt, men vi kan godt allerede nu sige, at det er den samme lækre model og pasform som tidligere.

Modellen findes i dame-, herre- og juniorstørrelse. Pasformen og kvalitet er den samme som i 2025.

T-shirt

Der er medalje til alle deltagere med et startnummer til Royal Run '26. Der er altså ikke medalje til små børn i klapvogn/barnevogn, der ikke er tilmeldt, og der er heller ikke me-dalje til ledsagere uden startnummer.


OBS: Medaljens udseende er ikke blevet offentliggjort endnu.

Generelt

Hvis du gerne vil være frivillig til Royal Run kan du skrive til os via vores kontaktformular, så sender vi dig videre.

Husk at skriv, hvilken by, du gerne vil være frivillig i.

Kontakt

Du kan ikke melde dig til at løbe sammen med de kongelige, men ved at tilmelde dig Royal Run, bliver du en del af det store folkelige møde med H.M Kongen og H.M. Dronningen.

Forhåbentlig får du også en hyggelig og god dag sammen med familie, venner eller kolleger.

Royal Run bliver traditionen tro afholdt 2. pinsedag - altså mandag d. 25. maj 2026.

2. pinsedag i 2026 glæder vi os til at byde velkommen til Royal Run i Ringkøbing, Randers, Middelfart, Helsingør og København / Frederiksberg.

Værtsbyer

Ruterne er ikke offentliggjort endnu. Så snart de er klar, melder vi det ud. Herefter kan du finde alle ruter under den enkelte værtsby.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få direkte besked.

Nyhedsbrev

Starttiderne er ikke offentliggjort endnu. Så snart de er klar, melder vi det ud. Herefter kan du finde alle ruter under den enkelte værtsby.

Værtsbyer

Ja, det gør der.

Download den der, hvor du normalt henter dine apps.

Mere om appen

Børn

Hvis dit barn er fyldt 3 år eller mere på løbsdagen, skal det have et startnummer på lige fod med voksne. Det betyder også, at barnet får startnummer, T-shirt og medalje.

Børn under 3 år kan som udgangspunkt følge gratis med. De får dog ikke startnummer, T-shirt eller medalje. Ønsker du, at barnet får den fulde oplevelse med startnummer, T-shirt og medalje, skal du købe et startnummer på samme måde som for voksne.

Ja, det må du gerne. Vi beder dog deltagere med barnevogn, klapvogn, babyjogger eller kørestol om at tage hensyn til andre deltagere ved at trække ind til siden langs ruten eller starte bagerst i feltet.

Der er medaljer og T-shirts til alle børn, der er tilmeldt og har et startnummer på.

Tilmelding med børn

Priser

  • One mile:170,00 DKK + 15 kr. i håndteringsgebyr

  • 5 km: 270,00 DKK + 15 kr. i håndteringsgebyr

  • 10 km: 330,00 DKK + 15 kr. i håndteringsgebyr

Prisen dækker over T-shirt og startnummer med chip til tidtagning, målfoto/video. Begge dele sendes direkte hjem til dig.

Derudover dækker prisen over medalje, vand og en forfriskning, når du kommer i mål.

Der er ikke T-shirts til små børn i klapvogn/barnevogn, der ikke er tilmeldt, og der er heller ikke T-shirts til medhjælpere uden startnummer.

Royal Run er ikke sat i verden for at generere et stort overskud, men vi skal samtidig have en ansvarlig økonomi, så parterne bag ikke belastes af et underskud.

TrygFonden, Nordea-fonden og Novo Nordisk Fonden støtter Royal Run, og pengene går til alt det praktiske i forbindelse med løbet.

I tilfælde af et overskud går pengene til Royal Run, der arbejder for, at flere danskere kommer ud og bevæger sig, og til udvikling af fremtidige Royal Run-events.

Foreign participant

Royal Run is an opportunity for everybody to take part in this unique event with the royal family where running, walking and something in between is in focus.

Hopefully this event will encourage people to be physically active on this day and in general.

Participants can choose to either walk or run the three distances: One mile (1.6 km), 5 km, and 10 km.

About Royal Run

Royal Run 26 is sold out.

We have created a resale page where participants who are prevented from participating can resell their start numbers. Here you also have the opportunity to sign up to receive a notification when a start number is put up for sale. 

We hope that through this solution you can get hold of the start numbers you want.

Resale